Logo
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

 

 

 

 

alloi elegxoi-11

To IKTEO Λάρισας διαθέτει 2 αυτόματες γραμμές ελέγχου ελαφρών οχημάτων  και 1 αυτόματη γραμμή ελέγχου Δικύκλων με υπερσύγχρονο εξοπλισμό ελέγχου o οποίος περιλαμβάνει:

 

ΓΙΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ-ΦΟΡΤΗΓΑ

  • Καυσαναλυτής ( για έλεγχο βενζινοκίνητων οχημάτων )
  • Νεφελόμετρο ( για έλεγχο πετρελαιοκίνητων οχημάτων )
  • Συγκλισιόμετρο ( για ευθυγράμμιση )
  • Αμορτισερόμετρο
  • Φρενόμετρο
  • Φωτόμετρο
  • Λάκκος έλεγχου οχημάτων

ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΥΚΛΑ

  • Καυσαναλυτής ( για έλεγχο βενζινοκίνητων οχημάτων )
  • Ταχύμετρο ( για μοτοπόδηλατα )
  • Φρενόμετρο
  • Φωτόμετρο
  • Ανυψωτική Ράμπα (για οπτικόυς ελέγχους)

 Για την υλοποίηση των διαφόρων εργασιών ελέγχου χρησιμοποιούνται επίσης: παχύμετρα για τα ελαστικά, αεροσυμπιεστής, ανιχνευτής διαρροής υγραερίου, ηχόμετρο ή ντεσιμπελόμετρο.
Βάση της νέας νομοθεσίας (ΦΕΚ 3153 Β' /27-11-12) το ΙΚΤΕΟ Λάρισας, έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί σύστημα καμερών που βγάζει 6 φωτογραφίες ανά όχημα και 3 ανά δίκυκλο που ελέγχεται.

 

O ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑΓΙΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ

 

1.ΟΠΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ

  • Έλεγχος Ταυτότητας οχήματος (Αριθμού πλαισίου και κινητήρα, πινακίδες κυκλοφορίας)
  • Έλεγχος ανεμοθώρακα και υαλοπινάκων(κατάσταση,ορατότητα,καταλληλότητα)
  • Έλεγχος αμαξώματος, θυρών και προφυλακτήρωνστερέωση,φθορές,οξειδώσεις)
  • Έλεγχος χρωματισμού, κοτσαδόρου, αεροτομής, μεμβρανών
  • Έλεγχος Φώτων - αντανακλαστήρων και ηλεκτρολογικού εξοπλισμούς(ορατότητα)
  • Έλεγχος καθρεφτών(ορατότητα,στερέωση)
  • Έλεγχος τροχών, ελαστικών και εφεδρικού τροχού(καταλληλότητα,διαστάσεις,κατάσταση)
  • Έλεγχος Αξόνων - Τροχών-Εφεδρικού τροχού - Ελαστικών - Ανάρτησης
  • Έλεγχος κινητήρα(διαρροές)
  • Έλεγχος συσσωρευτή και κατάστασης ηλεκτρικής εγκατάστασης
  • Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης (Αντλία υδραυλικού τιμονιού, σωληνώσεις)
  • Έλεγχος καμπίνας (τιμόνι, ταχύμετρο, ζώνες ασφαλείας, καθίσματα, κόρνα)
  • Έλεγχος λοιπού εξοπλισμού (πυροσβεστήρας, τρίγωνο, φαρμακείο)
  • Έλεγχος εκπομπής ρύπων

 

2.ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ
.Το ζήτημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης για την προστασία του περιβάλλοντος και την προσπάθεια μείωσης της είναι ένα ζήτημα που αφορά όλους τους οδηγούς. Προκειμένου να ελέγχονται οι εκπομπές ρύπων των οχημάτων η πολιτεία έχει θεσπίσει όρια εκπομπής ρύπων που πρέπει να ελέγχονται εξαμηνιαίως η ετησίως και κάθε όχημα να φέρει την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων. Ο έλεγχος αυτός πραγματοποιείται μέσω αναλυτή καυσαερίων για τα βενζινοκίνητα και υγραεριοκίνητα οχήματα και του αιθαλόμετρου για τα πετρελαιοκίνητα.ου οχήματος θα πρέπει να είναι στεγανή, χωρίς διαρροές.Ο αναλυτής καυσαερίων μετρά εκτός από το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και τους υδρογονάνθρακες (HC).Το αιθαλόμετρο μετρά την ποσότητα αιθάλης που περιέχεται στα καυσαέρια και είναι υπεύθυνη για το σκουρόχρωμο καπνό που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Κατά τη διαδικασία της μέτρησης των καυσαερίων ενός οχήματος ο κινητήρας έρχεται σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας όπως επίσης και ο καταλύτης, αν πρόκειται για όχημα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Η εξάτμιση του οχήματος θα πρέπει να είναι στεγανή, χωρίς διαρροές. 

 Υπεύθυνοι για αυτή τη μέτρηση εκπεμπόμενων ρύπων έχουν οριστεί φορείς όπως το ΥΠΕΧΩΔΕ και τα ΚΤΕΟ.

 

3.ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗΣ (ΣΥΓΚΛΙΣΗ- ΑΠΟΚΛΙΣΗ)
Η Μέτρηση σύγκλισης-απόκλισης είναι μέγιστης σημασίας.Η μέτρηση σύγκλισης-απόκλισης ενός οχήματος πραγματοποιείται μέσω ενός οργάνου που λέγεται αποκλισιόμετρο.Πρόκειται για μια επίπεδη μεταλική πλάκα μήκους ενός μέτρου πάνω απο την οποία διέρχεται ο εμπρόσθιος αριστερός  τροχός του οχήματος ενώ το όχημα βρίσκεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με τις κατευθυντήριες γραμμές στο δάπεδο. Πρίν την ολίσθηση των τροχών ελέγχεται η πίεση των ελαστικών.H διατήρηση ευθυγράμμισης πορείας είναι συνώνυμη με την ασφάλεια των επιβατών αλλά και με την μακροζωία των συστημάτων και εξαρτημάτων του δικύκλου.Τέλος ένα όχημα που αποκλίνει της ευθείας, φθείρει ανομοιόμορφα το πέλμα των ελαστικών και καταπονεί τους βραχίονες, καθώς και τις αρθρώσεις του συστήματος διεύθυνσής του.

 4.ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

 Το σύστημα ανάρτησης είναι η διάταξη που συνδέει το πλαίσιο του οχήματος με τους τροχούς. Το σύστημα ανάρτησης εξασφαλίζει άνεση στους επιβαίνοντες του οχήματος, ευστάθεια κατά τη πορεία όπως και μείωση των κραδασμών.Κατά τον έλεγχο σύστημα ανάρτησης ελέγχονται τα εξής :

  • Πρόσφυση κάθε Τροχού
  • Μονόπλευρη Πρόσφυση
  • Γενικός 'Ελεγχος Ελατηρίων-ράβδων στρέψης-αμορτισέρ(διαβρώσεις-κίνδυνος λήσης συνδέσμων-κατάσταση σινεμπλόκ-διαρροες)

       

      5.ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΕΔΗΣΗΣ
      Το σύστημα πέδησης του οχήματος είναι υπεύθυνο για τη μείωση ταχύτητας ή την ακινητοποίηση του οχήματος μας. Κατά τον έλεγχο του συστήματος πέδησης ελέγχονται τα εξής:

      • Μέγιστη δύναμη πέδησης
      • Μονόπλευρη πέδηση
      • Διακύμανση των δυνάμεων πέδησης
      • Αντλία φρένων,υδραυλικο σύστημα και στάθμη υγρών καθώς και έυκαμπτων και άκαμπτων σωληνώσεων για  γενική κατάσταση-διαρροές

       

      6.ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΩΤΩΝ
      Η σωστή λειτουργία των φώτων ενός οχημάτου μας εξασφαλίζει καθαρότητα στο οπτικό μας πεδίο, την έγκαιρη προειδοποίηση των άλλων οδηγών για ενδεχόμενη αλλαγή πορείας μας ή την ξαφνική επιβράδυνση μας. Επίσης τα φώτα καθορίζουν τη θέση του οχήματος μας στο δρόμο κατά τις νυχτερινές ώρες.

      Κατά τη διάρκεια του τεχνικού ελέγχου ελέγχεται η λειτουργία όλων των λυχνιών του οχήματος καθώς επίσης και η λειτουργία των διακοπτών χειρισμού των ανωτέρω. Ο έλεγχος πραγματοποιείται οπτικά από τον ελεγκτή αλλά και με τη βοήθεια ενός οργάνου που καλείται φωτόμετρο.

       Αναλυτικά σ'αυτο το στάδιο ελέγχεται :

      • Η ορθή λειτουργία όλων των λυχνίων του οχήματος
      • Ο σωστός χρωματισμός
      • Η ένταση των φώτων διαστάυρωσης-πορείας
      • Η ορθή σκόπευση φώτων στήν οποία μετράται η απόκλιση της εκπεμπόμενης από το όχημα φωτεινής δέσμης, κατά τον κατακόρυφο άξονα, σε σχέση με την κλίση που αναγράφει στα φανάρια ο κατασκευαστής. Επιπλέον μετράται η οριζόντια απόκλιση του φαναριού κατά τον οριζόντιο άξονα, δηλαδή κατά πόσο το φανάρι είναι στραμμένο προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά

       

      7.ΛΑΚΚΟΣ ΚΑΤΟΠΤΕΥΣΗΣ

      • Έλεγχος Συστήματος Διέυθυνσης(Κρεμαγιέρα-Ημίμπαρα-Ακρόμπαρα για τζόγους διαρροές)
      • Έλεγχος Συστήματος Μετάδοσης Κίνησης(Σασμάν-Διαφορικό-Ημιαξόνια-Μπιλιοφόροι-Ρουλεμάν Τροχών για καλή στερέωση-διαρροές-Θόρυβοι)
      • Έλεγχος Συστήματος Ανάρτησης(Αμορτισέρ-Ράβδοι Στρέψης-Ζανφόρ-Ελατήρια ή Σούστες-Ελαστικά-Σινεμπλόκ για τζόγους-διαρροές
      • Γενικός Ελεγχος Σασλι για οξειδώσεις-σαπίσματα
      • Έλεγχος Συστήματος Εξάτμισης(καταλύτης-αισθητήρες-σωληνώσεις-καζανάκια για οξειδώσεις-διαρροές-στερέωση)

      O ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΥΚΛΑ

      1.ΟΠΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ

      • Έλεγχος Ταυτότητας οχήματος (Αριθμού πλαισίου και κινητήρα, πινακίδες κυκλοφορίας)
      • Έλεγχος χρωματισμού
      • Έλεγχος Φώτων - αντανακλαστήρων και ηλεκτρολογικού εξοπλισμούς(ορατότητα)
      • Έλεγχος καθρεφτών(ορατότητα,στερέωση)
      • Έλεγχος τροχών, ελαστικών και εφεδρικού τροχού(καταλληλότητα,διαστάσεις,κατάσταση)
      • Έλεγχος Ελαστικών - Ανάρτησης
      • Έλεγχος κινητήρα(διαρροές)
      • Έλεγχος συσσωρευτή και κατάστασης ηλεκτρικής εγκατάστασης
      • Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης (Αντλία υδραυλικού τιμονιού, σωληνώσεις)
      • Έλεγχος καμπίνας (τιμόνι, ταχύμετρο, ζώνες ασφαλείας, καθίσματα, κόρνα)
      • Έλεγχος εκπομπής ρύπων

      2.ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ
      Το ζήτημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης για την προστασία του περιβάλλοντος και την προσπάθεια μείωσης της είναι ένα ζήτημα που αφορά όλους τους οδηγούς. Προκειμένου να ελέγχονται οι εκπομπές ρύπων των δικύκλων η πολιτεία έχει θεσπίσει όρια εκπομπής ρύπων που πρέπει να ελέγχονται  ετησίως και κάθε δίκυκλο να φέρει την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων και Κάρτα Ηχου(προσεχώς). Ο έλεγχος αυτός πραγματοποιείται μέσω αναλυτή καυσαερίων για τα βενζινοκίνητα δίκυκλα,.Ο αναλυτής καυσαερίων μετρά εκτός από το μονοξείδιο του άνθρακα (CO)  Κατά τη διαδικασία της μέτρησης των καυσαερίων ενός δικύκλου ο κινητήρας έρχεται σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας όπως επίσης και ο καταλύτης , αν πρόκειται για δίκυκλο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Η εξάτμιση του δίκυκλου θα πρέπει να είναι στεγανή, χωρίς διαρροές.

        Υπεύθυνοι για αυτή τη μέτρηση εκπεμπόμενων ρύπων έχουν οριστεί φορείς όπως το ΥΠΕΧΩΔΕ και τα ΚΤΕΟ.

      3.ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

      Το σύστημα ανάρτησης είναι η διάταξη που συνδέει το πλαίσιο του δικύκλου με τους τροχούς. Το σύστημα ανάρτησης εξασφαλίζει άνεση στους επιβαίνοντες του δικύκλου, ευστάθεια κατά τη πορεία όπως και μείωση των κραδασμών.Κατά τον έλεγχο σύστημα ανάρτησης ελέγχονται τα εξής :

      • Γενικός 'Ελεγχος Ελατηρίων-ράβδων στρέψης-αμορτισέρ(διαβρώσεις-κίνδυνος λήσης συνδέσμων-κατάσταση σινεμπλόκ-διαρροες)

      4.ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΕΔΗΣΗΣ
      Το σύστημα πέδησης του δικύκλου είναι υπεύθυνο για τη μείωση ταχύτητας ή την ακινητοποίηση του δικύκλου μας. Κατά τον έλεγχο του συστήματος πέδησης ελέγχονται τα εξής:

      • Μέγιστη δύναμη πέδησης
      • Διακύμανση των δυνάμεων πέδησης
      • Αντλία φρένων,υδραυλικο σύστημα και στάθμη υγρών καθώς και έυκαμπτων και άκαμπτων σωληνώσεων για  γενική κατάσταση-διαρροές

      5.ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΩΤΩΝ
      Η σωστή λειτουργία των φώτων ενός δικύκλου μας εξασφαλίζει καθαρότητα στο οπτικό μας πεδίο, την έγκαιρη προειδοποίηση των άλλων οδηγών για ενδεχόμενη αλλαγή πορείας μας ή την ξαφνική επιβράδυνση μας. Επίσης τα φώτα καθορίζουν τη θέση του δικύκλου μας στο δρόμο κατά τις νυχτερινές ώρες.

      Κατά τη διάρκεια του τεχνικού ελέγχου ελέγχεται η λειτουργία όλων των λυχνιών του οχήματος καθώς επίσης και η λειτουργία των διακοπτών χειρισμού των ανωτέρω. Ο έλεγχος πραγματοποιείται οπτικά από τον ελεγκτή αλλά και με τη βοήθεια ενός οργάνου που καλείται φωτόμετρο.

      Αναλυτικά σ'αυτο το στάδιο ελέγχεται :

      • Η ορθή λειτουργία όλων των λυχνίων του δίκυκλου
      • Ο σωστός χρωματισμός
      • Η ένταση των φώτων διαστάυρωσης-πορείας
      • Η ορθή σκόπευση φώτων στήν οποία μετράται η απόκλιση της εκπεμπόμενης από το δίκυκλο φωτεινής δέσμης, κατά τον κατακόρυφο άξονα, σε σχέση με την κλίση που αναγράφει στα φανάρια ο κατασκευαστής. Επιπλέον μετράται η οριζόντια απόκλιση του φαναριού κατά τον οριζόντιο άξονα, δηλαδή κατά πόσο το φανάρι είναι στραμμένο προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά

      7.ΡΑΜΠΑ ΑΝΥΨΩΣΗΣ

      • Έλεγχος Συστήματος Διέυθυνσης(Τιμόνι-Σταυρός)
      • Έλεγχος Συστήματος Μετάδοσης Κίνησης(Σασμάν-Γρανάζια-Αλυσίδα -Διαφορικό-Ιμάντας)
      • Έλεγχος Συστήματος Ανάρτησης(Αμορτισέρ-Ελατήρια -Πηρούνια-Σινεμπλόκ για τσόγους-Διαρροές)
      • Γενικός Ελεγχος Πλαισίου-Υποπ.πλαισίου
      • Έλεγχος Συστήματος Εξάτμισης(καταλύτης-αισθητήρας-καζανάκι για οξειδώσεις-διαρροές-στερέωση)